الحب الابدى
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

p align=center>

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول
بحـث

نتائج البحث

Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
» السيرفر الجديد
الفشل هو أول خطوات النجاح Icon_minitimeالخميس سبتمبر 11, 2008 7:38 pm من طرف الغروب

» نكت جامده بجد
الفشل هو أول خطوات النجاح Icon_minitimeالسبت سبتمبر 06, 2008 3:23 pm من طرف انا مش زى غيرى

» ايه انطباعك عن العضو اللي قبلك؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الفشل هو أول خطوات النجاح Icon_minitimeالخميس سبتمبر 04, 2008 11:33 pm من طرف النجار5000

» معلقة عنترة بن شداد العبسي
الفشل هو أول خطوات النجاح Icon_minitimeالأربعاء سبتمبر 03, 2008 9:40 pm من طرف انا مش زى غيرى

» اغانى افلام
الفشل هو أول خطوات النجاح Icon_minitimeالأربعاء سبتمبر 03, 2008 9:36 pm من طرف انا مش زى غيرى

» نظرا لتعدد المواضيع اخيرا الموضوع المتكامل .. اغانى فيلم اسف عالازعاج كامله و cd Q
الفشل هو أول خطوات النجاح Icon_minitimeالأربعاء سبتمبر 03, 2008 9:34 pm من طرف انا مش زى غيرى

» ايهما احب الى قلبك
الفشل هو أول خطوات النجاح Icon_minitimeالأربعاء سبتمبر 03, 2008 6:47 pm من طرف انا مش زى غيرى

» ادعيه واذكار
الفشل هو أول خطوات النجاح Icon_minitimeالأربعاء سبتمبر 03, 2008 6:41 pm من طرف انا مش زى غيرى

» السلام عليكم
الفشل هو أول خطوات النجاح Icon_minitimeالأربعاء سبتمبر 03, 2008 6:00 pm من طرف انا مش زى غيرى

ازرار التصفُّح
 البوابة
 الفهرس
 قائمة الاعضاء
 البيانات الشخصية
 س .و .ج
 ابحـث
منتدى
التبادل الاعلاني
تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية
تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية reddit      

قم بحفض و مشاطرة الرابط العقار القاتل على موقع حفض الصفحات

قم بحفض و مشاطرة الرابط الحب الابدى على موقع حفض الصفحات
قاطعوا المنتجات الدنماركية

لقد تم نقل المنتدى الى الرابط الجديد

http://snowwhite.7babk.info/vb

الفشل هو أول خطوات النجاح

انا مش زى غيرى
ميدو
الغروب
7 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
الغروب
Admin
Admin
الغروب

ذكر
العمل/الترفيه : مهندس
المهنه : الفشل هو أول خطوات النجاح Collec10
الهوايه : الفشل هو أول خطوات النجاح Chess10
الاوسمه : الفشل هو أول خطوات النجاح W4
اعلام الدول : الفشل هو أول خطوات النجاح Female31
مزاجك اليوم : الفشل هو أول خطوات النجاح Black-mabsoot

الفشل هو أول خطوات النجاح Empty
مُساهمةموضوع: الفشل هو أول خطوات النجاح   الفشل هو أول خطوات النجاح Icon_minitimeالجمعة يوليو 18, 2008 8:27 am

اضيف لكم شخصيات كثيرة الفشل عفوا كسبت خبرات كثيرة

حتى اصبحت من الشخصيات البارزة

- الزعيم الإنكليزي ( السير ونستون تشرشل ) 1874-1965م : كان الزعيم البريطاني اللامع بليدا وهو يافع بحيث إن والده اعتقد أنه لن يستطيع جني معيشته ومع أن تشرشل كان يحب التاريخ والأدب إلا أنه رفض دراسة اللاتينية واليونانية والرياضيات ودخل مدرسة (( هرو )) تلميذا كسولا وفشل مرتين في امتحان الدخول إلى مدرسة (( ساند هارست )) وقد اجتاز الامتحان في المحاولة الثالثة ولكنه واجه بعدئذ بعض الصعوبات التي عجز عن التغلب عليها.

2- عالم الطبيعات الإنكليزي ( تشارلز داروين ) 1809- 1882م : كان داروين الصغير من أفشل التلاميذ في المدرسة وأكسلهم إلى درجة أن والده كان يعيب عليه ذلك باستمرار وينهره قائلا: (( إنك سوف تجر العار على نفسك وعلى عائلتك )). سقط داروين في دراسة الطب في جامعة إدنبره فانتقل إلى جامعة كمبردج حيث أخفق أيضا ولم يظهر نبوغه في التاريخ الطبيعي إلا حين انطلق في رحلة على متن السفينة (( بيغل )) عام 1831 إذ حول الرحلة إلى إحدى أهم الرحلات العلمية في التاريخ مستفيدا من نتائج أبحاثه خلالها لتأسيس نظرية التطور أو النشوء.

3- المخترع الأميركي ( توماس إديسون ) 1847- 1931م : لم يوثر فضول (( إديسون )) الغريب أيام طفولته في أحد سوى أمه المتسامحة ووصفه أستاذه الأول بأنه (( مشوش )) ونعته والده (( بالغباء )) وحذر مدير مدرسته من أنه (( لن يكن ناجحا في أي شيء )) غير أن أمه تمكنت من جعله قارئا نهما وسرعان ما بدأ يقوم باختراعات علمية وقد بلغ عدد الاختراعات المسجلة باسمه أكثر من ألف اختراع ذات فضل هائل على البشرية.

4- الفيزيائي الألماني ( ألبرت آينشتاين ) 1879- 1955م : كان والدا (( آينشتاين )) يخافان على ابنهما لأنه يتلعثم في كلامه حتى التاسعة من عمره ولأنه كان يطيل التفكير قبل الإجابة على سؤال من الأسئلة وكان متأخرا في كل دروسه الثانوية باستثناء الرياضيات حتى أن أحد أساتذته نصحه بترك المدرسة لأنه فاشل و تأخر دخوله إلى معهد (( بوليتيكنيك زوريخ )) مدة عام لأنه فشل في امتحان الدخول وحتى بعد تخرجه من هذا المعهد وجد صعوبة في العثور على وظيفة ولكنه في تلك الأثناء كان يصوغ أفكاره الأولى حول نظرية النسبية.

5- ملك السيارات ( هنري فورد ) 1863- 1947م : كان فورد في بداية حياته الدراسية يجد صعوبة كبيرة في القراءة والكتابة وكان لديه ميل نحو عمل الآلات منذ نعومة أظفاره وكان يصلح الآلات في مزرعة والده ويسلي زملاءه بصنع محركات البخار ودواليب الماء
https://malakelmadina.ahlamountada.com
ميدو
مشرفه
مشرفه
ميدو

انثى
العمل/الترفيه : جتارى
المزاج : زى كل يوم
المهنه : الفشل هو أول خطوات النجاح Singer10
الاوسمه : الفشل هو أول خطوات النجاح Mod

مُساهمةموضوع: رد: الفشل هو أول خطوات النجاح   الفشل هو أول خطوات النجاح Icon_minitimeالجمعة يوليو 18, 2008 12:04 pm

اللى اقدر فعلا اقوله ان فعلا الفشل مش نهايه
ممكن نهاية لازم منها
وفعلا كمان تكزن بدايه تعرف منها الحلو من الوحش والصح من الغلط
انا مش زى غيرى
مشرفه
مشرفه
انا مش زى غيرى

انثى
العمل/الترفيه : بوشوش الودع
المزاج : مش رايق
الاوسمه : الفشل هو أول خطوات النجاح Vbfs2

مُساهمةموضوع: رد: الفشل هو أول خطوات النجاح   الفشل هو أول خطوات النجاح Icon_minitimeالجمعة يوليو 18, 2008 7:45 pm

مفيش انسان فاشل فى كل حاجه وكمان مفيش انسان ناجح فى كل حاجه
ربنا خلقنا لكل واحده قدراته ومميزاته وعيوبه
وخالق كل شخص الامكانيات اللى تأهله انه يكون ناجح فى المكان اللى هو فيه
لكن الفشل ده بيجى مننا احنا لما يكون واحد مش عنده خبره فى حاجه او الحاجه دى اكبر من قدراته لازم يفشل فيها
لما حد يخطى خطوه مش معمول حسابها او وهو عارف انها مش هتكمل وبردوا يخطيها لازم يفشل
احنا اللى بنصنع الفشل بادينا
ومفيش انسان بيعي
ش عمره كله فاشل ولا فيه انسان يعيش عمره كله ناجح
سورى طولت عليك
توتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا
سيمبوسيان
عضو نشيط
عضو نشيط
سيمبوسيان

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: الفشل هو أول خطوات النجاح   الفشل هو أول خطوات النجاح Icon_minitimeالسبت يوليو 19, 2008 11:55 am

نشنت يا فاااااااااااااااااااااااالح
جيت على الجرح
الفشل اكيد بداية لنهاية جارحة قوى
وبالذات الفشل اللى مش متوقع
موضوع جامد
فى رعاية الله
نيجار
عضو جديد
عضو جديد
نيجار

انثى

مُساهمةموضوع: رد: الفشل هو أول خطوات النجاح   الفشل هو أول خطوات النجاح Icon_minitimeالسبت يوليو 26, 2008 2:25 pm

انا اكبر مثل ليكم يا كماحه بجد
هههههههههههههههههههههههههههه
بجد الفشل مش نهايه دى بداااااااااايه
رومانسيه
عضو متواصل
عضو متواصل
رومانسيه

انثى
المهنه : الفشل هو أول خطوات النجاح Profes10
الهوايه : الفشل هو أول خطوات النجاح Painti10
اعلام الدول : الفشل هو أول خطوات النجاح Female70
مزاجك اليوم : الفشل هو أول خطوات النجاح 3aysh

مُساهمةموضوع: رد: الفشل هو أول خطوات النجاح   الفشل هو أول خطوات النجاح Icon_minitimeالسبت أغسطس 02, 2008 8:33 pm

فعلا الفشل مش نهايه كل حاجه انا فشلت فى اول سنه فى دراستى وكنت متوقعه ان دى نهايه العالم
بس الحمد لله الفشل ده قوانى جدا وادانى دفعه جامده جدا ودلوقتى اتخرجت وبتقدير جديد جدااااااااااا كمان باركولى بقى
وعلى فكره با ادمن انت نسيت تكتب اسمى مع الناس الفاشلين دول ههههههههههه
شكرا ليك موضوع جميل

رومانسيـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه
مهنتى القتل
عضو متواصل
عضو متواصل
مهنتى القتل

انثى
العمل/الترفيه : محاميه

مُساهمةموضوع: رد: الفشل هو أول خطوات النجاح   الفشل هو أول خطوات النجاح Icon_minitimeالأربعاء أغسطس 06, 2008 12:09 am

فعلا انا معاك الفشل اول خطوة للنجاح
انا كنت فاشل والحمد لله فلحت
ههههههههههههههههههههههههههههههههه

الفشل هو أول خطوات النجاح
صفحة 1 من اصل 1